Yleisesti ammunnasta

Harjoittelemme ammuntaa ja turvallista aseenkäsittelyä pääsääntöisesti Suonenjoella Onkilammen ampumaradalla. Ampumaradan toiminnasta vastaa Onkilammen vapaa-ajankeskus Ry, jonka jäsenyhdistys olemme. Kaikki yhdistyksemme jäsenet saavat tätä kautta käyttö oikeuden ampumarataan. Ampumaradalla on noudatettava rata kohtaisia määräyksiä ja ampuma-aikoja.

Touko-Kesäkuussa ja Elo-Syyskuussa järjestämme viikkoammuntoja, jotka nimensä veroisesti pyritään järjestämään viikoittain sovittuna päivänä ja aikana. Ammunnoista ilmoitamme tapahtuma kalenterissa. Viikko ammunnat ovat vuoroviikoin reserviläiskivääreillä ja pistooleilla, mutta järjestämme myös ammuntaa muun muassa perinnekivääreillä. Viikkoammunta kauden ulkopuolelle järjestämme myös erillisiä ammuntavuoroja, joista ilmoitamme tapahtumakalenterissa ja yhdistyksen Whatsup-tapahtumaryhmässä. Lisäksi voimme järjestää erikois ammuntoja, kuten liikkuvaan maaliin ammuntaa, jos halukkaita on riittävästi.

Viikkoammuntakauden alussa ammunta painottuu perus ammuntoihin, joihin lukeutuu perus aseenkäsittely harjoitukset, paikallaan olevaan tauluun ammunta, sekä kääntyvät taulut. Meillä on radalla käytettävissä 150m Kiväärirata, sekä 25m pistoolirata. Molemmilla radoilla on kääntyvät maalilaitteet.

Yhdistyksellämme on myös useita SRA:ta (Sovellettu reserviläisammunta) harrastavia jäseniä, joille järjestämme omia haastavampia ampumavuoroja, joissa enemmän painotetaan kyseisen lajin ominaisuuksia ja haasteita.